Er du en gründer som gjør alt selv?

Tenk på en hvilken som helst kjent bedrift, for eksempel Telia, Norwegian eller Reitangruppen.

Tror du at det finnes et supermenneske på jorden som kunne driftet en av disse bedriftene helt alene? Der det ene supermennesket gjorde alle arbeidsoppgavene? Det vil si å lage annonser, blogge, selge, skrive pressemeldinger, snakke med media, følge opp kunder, føre regnskap, vaske lokalet, bygge nettsider, drifte nettsider, være tilstede, svare på alle mail, ta telefonen når den ringer, åpne post, sette seg inn i lover og regler, lage verdi til kundene, levere verdi til kundene, spisse budskap, bestemme priser, håndtere klagesaker, bygge merkevare, fornye seg, og så videre, og så videre …

Hvis du svarer ja på dette spørsmålet, trenger du ikke å lese videre. Hvis du svarer nei, skal du få tygge litt på et nytt spørsmål:

Hva er det som får deg til å...

Les mer...

Ikke la tiden bestemme prisen!

pris Apr 25, 2019
 

Du trenger en rørlegger fordi du har en lekkasje. Rørleggeren kommer, og bruker fem minutter på å fikse problemet ditt. Han skriver en faktura. Den er på 1500 kroner, og du steiler.

1500 kroner for 5-minutters jobb!

Rørleggeren forklarer at han ikke fakturerer deg for tiden han bruker på å skru, han fakturerer deg for å stoppe lekkasjen, sånn at du ikke får en vannskade.

Plutselig virker kanskje ikke 1500 kroner så ille likevel? Eller ville du heller brukt kollegaen hans som bruker 2 timer på å løse akkurat det samme problemet, for akkurat den samme prisen?

Tenker du som rørleggeren når du priser tjenestene dine? Eller bytter du fortsatt tiden din mot penger?

Vi i SåKlart råder kundene våre til å tenke som rørleggeren. Det er resultatet du gir kundene som er interessant, ikke hvor lang tid du bruker. Hadde det vært tiden man brukte...

Les mer...

2 grunner til at du synes at salg er noe herk

 

Her er 2 grunner til at du synes at salg er noe herk:

1. Du har ikke funnet en systematikk for markedsføringen som ligger ditt hjerte nærmest - Det er ikke én beste måte å gjøre dette på - av den enkle årsak at vi alle er forskjellige.

2. Det står ikke helt klart for deg, og dermed ikke for mottakerne dine, hvem du snakker til – dette er en super måte å forvirre både deg selv og mottakerne på. Start med å klargjøre for deg selv hva det er du vil si, hva det er du brenner for. Slik tydeliggjør du budskapet ditt, og først derfra blir det lettere for deg å finne ut av hvem det er du ønsker at dette budskapet skal treffe.

Ønsker du hjelp til å få fart på markedsføringen din på en autentisk og ekte måte? Bestill gratis samtale med oss! 
Les mer...

Får du ikke solgt nettkurset ditt?

budskap salg Apr 05, 2019

Du vet at nettkurset ditt er knallgodt. Du vet at kundene dine ville gjort underverker med den kunnskapen du vil gi dem. Og du pøser ut flere titalls tusen i markedsføring.

Likevel skjer det ikke en dritt …

Du begynner å tvile. Kanskje nettkurset ditt ikke er så bra som du første trodde? Kanskje det ikke finnes noen som trenger akkurat dine tjenester? Kanskje ingen liker deg? Kanskje du må by mer på deg selv? Kanskje? Kanskje? Kanskje?

Eller kanskje ikke!

Oddsen er stor for at innholdet i nettkurset ditt er gull. At det er mange som trenger å kunne det du kan. Og at du er en fantastisk mentor.

Kalddusjen er at ingen (!) vil kjøpe et nettkurs.

Hæ? Det florerer jo av folk som kjøper nettkurs, tenker du kanskje nå. Og at vi i SåKlart tar fullstendig feil. Men nei, vi tar ikke feil. Det er ingen som kjøper nettkurs. Men det er mange som kjøper følelsene de kan få etter at...

Les mer...

Hva skal nettkurset koste?

nettkurs pris såklart Mar 30, 2019

Du setter en pris. Ikke for lavt. Ikke for høyt. Men et sted midt imellom det de andre nettkursene koster. Du regner ut hvor mye du vil tjene med 30 kunder. Så 50 kunder. Du blir gira.  Og så regner du ut hvor mye du vil tjene med 100 kunder. 100 kunder!

Men hvordan skal du få 100 kunder på nettkurset? Du justerer prisen. Og så kjører du på med knallhard markedsføring – med hva du selger og hvor billig du selger det. Du kaller det for earlybirdpris den ene dagen. Webinarspesialpris den andre dagen. Nåstengerdetstrakspris den tredje. Og vistengtevisstikkelikevelmennåstengervipris den fjerde. Du kaver rundt og gjør hva som helst for å de 100 kundene. For det er verdt det.

Eller? 

Tja, hvis du synes det er ok å stå i spagaten mellom misfornøyde kunder, så er det kanskje verdt det. Og hvis du synes det er ok å ha en underbetalt jobb som brenner...

Les mer...
Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.