Vår tjeneste Artikler Om oss Kontakt Bestill samtale Logg inn

Hvor mye tid skal du bruke på markedsføring?

 

Gründere som ønsker å bygge en suksessfull virksomhet spinner seg ofte fast i arbeidsoppgaver de tror de MÅ gjøre:

  • Bygge nettside (og lage opt-in for å gi ut gratiskurset sitt eller en pdf)
  • Lage og holde webinarer (selv om magen knyter seg av tanken)
  • Lære seg sosiale medier annonsering (pixel og retargeting, anyone?)

Let´s get real. Det er ikke dette de ønsker å bruke tiden sin på. De ønsker å bruke tiden og energien sin på det de er gode på og elsker å gjøre.

Men alt for ofte begynner de i feil ende! De begynner med markedsføringen. Men nettsiden, webinaret og sosiale medier annonseringen vil ikke gi resultater før 2 andre elementer er på plass:

1. Budskapet - BEGYNN med å få på plass et klart og tydelig budskap som kommuniserer hva du gjør, på en måte som gjør det lett for andre til å forstå hva du kan hjelpe dem med. Hint: budskapet ditt er ikke kunnskapen din! Budskapet fødes ut av visjonen din, og er drivkraften bak alt du gjør i virksomheten. Det skal engasjere deg like mye som det skal engasjere de du ønsker å nå ut til.

2. Tjeneste - En tydelig definert og GJENNOMTENKT tjeneste som faktisk løser kundens problem. Her er et eksempel. La oss si at du hjelper mennesker å bli kvitt langvarige smerter i kroppen. Representerer et nettkurs til kr 500 dette resultatet? Nei. At tjenesten din er nøye gjennomtenkt er utrolig viktig for at du skal kunne møte potensielle kunder med trygghet og ro, samt ta deg riktig betalt.

3.. Markedsføring - SÅ kan man begynne å tenke på hvordan man skal komme ut og fram i verden med budskapet sitt.

Vi ser så mange som starter rett på markedsføringen og spinner seg fullstendig fast. Don’t do it!

Vi har laget en presentasjon om hvorfor rekkefølgen på de 3 fasene vi hjelper våre kunder gjennom er så viktig for at de skal bygge en suksessfull online virksomhet.

Ikke surr deg vekk i unødvendige, og ikke minst stressede gjøremål.

Start i riktig ende, slik at du kan sette i gang med de riktige (og verdiskapende) aktivitetene allerede etter at du har sett presentasjonen!

Se videoen for å få mer klarhet i hvor du er i prosessen, og finn ut av hvor det er størst potensiale for å skape vekst i virksomheten din: https://www.gobasiconline.no/tre_steg_intro

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.